Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2016 | OriginalPaper | Hoofdstuk

11 Het ontslaggesprek

Auteur : Dr. Elsbeth C.M. ten Have

Gepubliceerd in: De verpleegkundige als communicator

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Voor patiënten die thuiskomen uit het (psychiatrisch) ziekenhuis, is het een groot probleem als ze onvoldoende informatie hebben gekregen. Dit kan tot gevolg hebben dat zij onzeker of angstig worden. Omdat zij last hebben van bijwerkingen van medicijnen waarvan zij niet weten dat dit van voorbijgaande aard is, zijn ze bijvoorbeeld geneigd daarom maar geen medicijnen meer in te nemen. Soms weten zij niet waar hulp te zoeken en krijgen zij daardoor onvoldoende hulp. Ook wanneer er een ontslaggesprek heeft plaatsgevonden en in de voorlichting zo veel mogelijk is aangesloten bij het referentiekader van de patiënt, stuit dit in de praktijk geregeld op problemen.
Metagegevens
Titel
11 Het ontslaggesprek
Auteur
Dr. Elsbeth C.M. ten Have
Copyright
2016
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-1163-7_11