Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-10-2013 | Spectrum

Activerende welzijnszorg

Het verbinden van praktijkonderzoek en onderwijs

Auteur: Dr. Toby Witte

Gepubliceerd in: TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen | Uitgave 7/2013

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Rotterdam telt zo’n 5000 jongeren tussen 17 en 23 jaar van wie niet duidelijk is wat ze overdag doen. Het gaat hier veelal om jongeren zonder startkwalificatie, voortijdige schoolverlaters. Behalve het ontbreken van een zinvolle dagbesteding heeft een groot deel van hen allerlei problemen. Deze jongeren zijn deels zorgmijders en vallen grotendeels buiten de scoop van de Jeugdzorg. Onderwijs-, zorg- en welzijnsinstellingen hebben moeite deze jonge “afglijders” binnen te halen en vervolgens binnenboord te houden.
Literatuur
1.
go back to reference Witte T. Perspectiefgerichte en talentgedreven welzijnszorg. Werken aan de rafelrand. (Openbare les). Rotterdam: Rotterdam University Press, 2012. Witte T. Perspectiefgerichte en talentgedreven welzijnszorg. Werken aan de rafelrand. (Openbare les). Rotterdam: Rotterdam University Press, 2012.
2.
go back to reference Berding J, Witte T. Praktijkonderzoek op niveau. Inspelen op onderzoeksdilemma’s bij sociale studies. Bussum: Couthino, 2013. Berding J, Witte T. Praktijkonderzoek op niveau. Inspelen op onderzoeksdilemma’s bij sociale studies. Bussum: Couthino, 2013.
Metagegevens
Titel
Activerende welzijnszorg
Het verbinden van praktijkonderzoek en onderwijs
Auteur
Dr. Toby Witte
Publicatiedatum
01-10-2013
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen / Uitgave 7/2013
Print ISSN: 1388-7491
Elektronisch ISSN: 1876-8776
DOI
https://doi.org/10.1007/s12508-013-0123-3