Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-12-2017

ADHD

Auteurs: Gigi van de Loo-Neus, Odette L. J. Peerbooms

Gepubliceerd in: Bijblijven | Uitgave 10/2017

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD) oftewel aandachtstekortstoornis met hyperactiviteit geeft in het algemeen het beeld van kinderen die voortdurend druk zijn. Sprankelende, enthousiaste kinderen worden soms ten onrechte met een diagnose opgezadeld. Kinderen die werkelijk last hebben van deze stoornis worden juist vanwege een atypische presentatie gemakkelijk over het hoofd gezien. Nogal eens wordt ADHD als een probleem van de kinderleeftijd gezien, terwijl ADHD in veel gevallen een chronisch probleem is. ADHD heeft in veel gevallen een grotere impact op kind, gezin en/of school dan men denkt.
In deze bijdrage worden de verschillende aspecten en presentaties van ADHD en de frequent daarmee samenhangende comorbiditeit besproken. Zo wordt tot een reëel beeld gekomen van deze problematiek in al haar facetten. ADD, vaak gebruikt voor een subtype of specifieke presentatie van ADHD, wordt tevens in deze bijdrage besproken.
Metagegevens
Titel
ADHD
Auteurs
Gigi van de Loo-Neus
Odette L. J. Peerbooms
Publicatiedatum
01-12-2017
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Bijblijven / Uitgave 10/2017
Print ISSN: 0168-9428
Elektronisch ISSN: 1876-4916
DOI
https://doi.org/10.1007/s12414-017-0271-5