Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-06-2023 | Buitengewoon

Bezige bij

Auteur: Janneke Hagenaar

Gepubliceerd in: KinderopvangTotaal Management | Uitgave 3/2023

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Ik hoop dat je niet tot de 31 procent Nederlanders behoort die bang is voor bijen. Jouw angstige gedrag wordt namelijk gemakkelijk overgenomen door kinderen. Maar volgens de Bijenstichting is er geen reden om bang voor ze te zijn. Het is juist nodig wilde bijen naar de tuin te lokken om de populatie te helpen. Van de 359 soorten wilde bijen is inmiddels 55 procent bijna of zelfs volledig uitgestorven. Dat is niet zonder gevolg voor de bijenstand, biodiversiteit en lokale voedselproductie. Wilde bijen zijn rustig van aard en zullen niet snel iemand steken. Bij dreiging vliegen ze liever weg dan dat ze jou iets aandoen. Kennis hebben over de natuur, over de kansen, de mogelijkheden; dat helpt in het werk. Het is praktisch om te weten wat je wel of niet moet doen. Maar het geeft ons ook aanleiding om onderzoekend te zijn. Wat kunnen we leren uit gedragingen en informatie uit de natuur? …
Metagegevens
Titel
Bezige bij
Auteur
Janneke Hagenaar
Publicatiedatum
01-06-2023
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
KinderopvangTotaal Management / Uitgave 3/2023
Print ISSN: 3050-6646
Elektronisch ISSN: 3050-8320
DOI
https://doi.org/10.1007/s41190-023-1697-x