Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-08-2013 | Gesignaleerd

CGT voor angststoornissen bij kinderen en jongvolwassenen

Auteur: Bohn Stafleu van Loghum

Gepubliceerd in: Psychopraktijk | Uitgave 4/2013

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Veel kinderen en jongvolwassenen hebben last van angst. Zij lijken kwetsbaar voor het ontwikkelen van problemen in vriendschappen, familierelaties en op school. Behandelingen voor deze doelgroep kunnen hen helpen om te voorkomen dat er psychische problemen of op latere leeftijd drugs- of alcoholmisbruik ontstaan. Gesprekstherapie zoals cognitieve gedragstherapie (CGT) kan kinderen en jongvolwassenen leren om te gaan met hun angst door nieuwe manieren van denken te ontwikkelen. …
Voetnoten
1
James AC ea (2005) Cognitive behavioural therapy for anxiety disorders in children en adolescents (review) in The Cochrane Library, DOI: 10.1002/14651858.CD004690.pub2
 
2
James AC ea (2013) Cognitive behavioural therapy for anxiety disorders in children and adolescents (review) in The Cochrane Library, Issue 6, DOI: 10.1002/14651858.CD004690.pub3
 
Metagegevens
Titel
CGT voor angststoornissen bij kinderen en jongvolwassenen
Auteur
Bohn Stafleu van Loghum
Publicatiedatum
01-08-2013
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Psychopraktijk / Uitgave 4/2013
Print ISSN: 1878-4844
Elektronisch ISSN: 2210-7754
DOI
https://doi.org/10.1007/s13170-013-0063-2