Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-09-2003 | Column

Curieuze kinderen

Auteur: Constance Dolman

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 3/2003

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Wie kent ze niet, die op en neer stuiterende kinderen die overal en nergens zijn, altijd geluiden maken en een spoor van verwoesting achterlaten? Druk zijn ze. Gedreven en enthousiast, tenminste, wanneer ze niet al te vaak terecht gewezen zijn in hun leven. Schijnbaar onbekommerd razen ze voort. Ze luisteren wel, maar niet te lang. Ze letten wel op, maar eventjes dan. Ze zijn van goede wil, maar wat was ook alweer de bedoeling? Koortsachtig zijn ze alweer op weg naar, ja, naar wat eigenlijk? Weten ze dat zelf wel? Het lijkt er toch sterk op dat ze daar geen flauw benul van hebben. Hun gedrag oogt stuurloos, oeverloos. Ze krijgen dan ook het nodige commentaar. Van hun ouders en leerkrachten, maar ook van leeftijdgenoten. De meeste volwassenen doen hun best om aardig, welwillend, en bovenal opvoedend op te treden. Zij tonen geduld en houden dat langdurig vol, ook al krommen hun tenen zich in de schoenen. Hoopvol raadplegen zij boekjes en volgen zij cursussen.
Metagegevens
Titel
Curieuze kinderen
Auteur
Constance Dolman
Publicatiedatum
01-09-2003
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 3/2003
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03059476