Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-02-2014

De hulpverlener als horzel

Werken met de socratische gespreksmethode

Auteur: Ronald Geelen

Gepubliceerd in: DementieVisie | Uitgave 1/2014

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Als je ziet dat iets helemaal misgaat, dat een mantelzorger maar doorgaat, ten koste van zichzelf en de ander bijvoorbeeld, heb je als hulpverlener al gauw de neiging het heft in handen te nemen. Om klaar te staan met antwoorden op vragen die de ander nog helemaal niet heeft gesteld. Dat kan averechts werken en demotiverend zijn. Een betere manier is dan om iemand te prikkelen zelf oplossingen te vinden. Met de socratische gespreksmethode.
Metagegevens
Titel
De hulpverlener als horzel
Werken met de socratische gespreksmethode
Auteur
Ronald Geelen
Publicatiedatum
01-02-2014
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
DementieVisie / Uitgave 1/2014
Print ISSN: 2950-2713
Elektronisch ISSN: 2950-2721
DOI
https://doi.org/10.1007/s12428-014-0015-6