Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-04-2003 | Voor de praktijk

Dilemma voor de bedrijfsarts: Reageren op agressie?

Auteurs: A. N. H. Weel, M. J. Kelder, G. L. Hissink Muller

Gepubliceerd in: TBV – Tijdschrift voor Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde | Uitgave 4/2003

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Het maandagochtendspreekuur van bedrijfsarts Peter Hanssen loopt niet helemaal zoals gepland. Hanssen werkt met nog vier bedrijfsartsen op een kleine vestiging van arbodienst Penelope in de randstad. Penelope heeft de spreekuren strak georganiseerd. In de geautomatiseerde agenda staat voor een verzuimconsult standaard 15 minuten; alleen voor een beperkt aantal met name genoemde indicaties kan de bedrijfsarts voor een cliënt 30 minuten reserveren. Dat lukt alleen als hij vooraf over informatie beschikt over de aard van de problematiek van verzuimende werknemers, bijvoorbeeld via een ingevulde Eigen Verklaring. Meestal beginnen Hanssen en zijn collega's echter volkomen blanco met het verzuimspreekuur. Met als gevolg dat de bedrijfsartsen nogal eens achterlopen op het tijdschema.
Literatuur
go back to reference Martines T de. Agressie en pressie in de praktijk van de bedrijfsarts. Tijdschr Bedrijfs Verzekeringsgeneeskd 2002; 10: 100-103.CrossRef Martines T de. Agressie en pressie in de praktijk van de bedrijfsarts. Tijdschr Bedrijfs Verzekeringsgeneeskd 2002; 10: 100-103.CrossRef
go back to reference Mandemaker T, Eijk MH van, Klomps A. Agressie en geweld van publiek tegen werknemers. Den Haag: VUGA, 1994. Mandemaker T, Eijk MH van, Klomps A. Agressie en geweld van publiek tegen werknemers. Den Haag: VUGA, 1994.
go back to reference Hoge Raad, 23 november 1990. Tijdschr Gezondheidsrecht 1991; 19. Hoge Raad, 23 november 1990. Tijdschr Gezondheidsrecht 1991; 19.
go back to reference Kantongerecht 's-Gravenhage, 17 oktober 1996. Praktijkgids 1996, 4673. Kantongerecht 's-Gravenhage, 17 oktober 1996. Praktijkgids 1996, 4673.
Metagegevens
Titel
Dilemma voor de bedrijfsarts: Reageren op agressie?
Auteurs
A. N. H. Weel
M. J. Kelder
G. L. Hissink Muller
Publicatiedatum
01-04-2003
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
TBV – Tijdschrift voor Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde / Uitgave 4/2003
Print ISSN: 0929-600X
Elektronisch ISSN: 1876-5858
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03073869