Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

16-10-2020 | Onderzoek

EBM leren toepassen door observatie, werkt dat?

Auteurs: Lisanne Welink, Kaatje Van Roy, Roger Damoiseaux, Hilde Suijker, Peter Pype, Esther de Groot, M. E. L. Bartelink

Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap | Uitgave 11/2020

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Het is onjuist om te denken dat aios EBM leren toepassen door simpelweg hun opleider te observeren. Vaak zijn diens overwegingen bij beslissingen niet dezelfde als die de aios denkt te herkennen, én andersom. Wanneer aios en opleider EBM-gedrag van elkaar willen leren door elkaars consulten te observeren, moeten ze explicietere EBM-gesprekken gaan voeren en moeten ze beter leren observeren zonder oordeel of advies.
Literatuur
9.
go back to reference Patton MQ. Qualitative evaluation and research methods. 2nd ed. Beverly Hills (CA): Sage, 1990. Patton MQ. Qualitative evaluation and research methods. 2nd ed. Beverly Hills (CA): Sage, 1990.
Metagegevens
Titel
EBM leren toepassen door observatie, werkt dat?
Auteurs
Lisanne Welink
Kaatje Van Roy
Roger Damoiseaux
Hilde Suijker
Peter Pype
Esther de Groot
M. E. L. Bartelink
Publicatiedatum
16-10-2020
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Huisarts en wetenschap / Uitgave 11/2020
Print ISSN: 0018-7070
Elektronisch ISSN: 1876-5912
DOI
https://doi.org/10.1007/s12445-020-0907-z