Een extra contactmoment voor derde- en vierdejaars leerlingen (n = 1.256) in het voortgezet onderwijs met de jeugdgezondheidszorg (JGZ) is in twee verschillende vormen geïmplementeerd. De E-health4Uth groep kreeg persoonlijke digitale adviezen (advies-op-maat) gericht op hun gezondheidsgedragingen en welzijn. De E-health4Uth + consult groep kreeg dezelfde adviezen en indien adolescenten een verhoogd risico hadden op psychosociale problemen, werden zij daarnaast uitgenodigd voor een consult met de jeugdverpleegkundige. De effecten van beide interventies op welzijn en gezondheidsgedragingen zijn geëvalueerd. E-health4Uth liet positieve effecten zien op algemene gezondheidsperceptie en condoomgebruik in vergelijking met de controlegroep (dat wil zeggen gebruikelijke zorg). Deze resultaten werden niet gevonden in de E-health4Uth + consult groep. E-health4Uth + consult liet positieve effecten zien op psychosociale gezondheid in vergelijking met de controlegroep. In de subgroep van adolescenten met een verhoogd risico op psychosociale problemen, die daarvoor uitgenodigd was voor een consult met de jeugdverpleegkundige, liet E-health4Uth + consult positieve effecten zien op psychosociale gezondheid en algemene gezondheidsperceptie in vergelijking met adolescenten in de controlegroep die een verhoogd risico hadden op psychosociale problemen bij aanvang van de studie. Bevindingen uit deze studie ondersteunen het gebruik van E-health4Uth + consult ter bevordering van het welzijn van adolescenten met een verhoogd risico op psychosociale problemen. Verder onderzoek is nodig naar het effect van het consult als losstaande interventie en naar de tweeledige aanpak van advies-op-maat plus een consult.