Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-06-2006 | Book Review

Eliana Gil and Athena A. Drewes (Eds), Cultural Issues in Play Therapy. The Guilford Press, New York, 2005

Auteur: Swati Roy

Gepubliceerd in: Journal of Child and Family Studies | Uitgave 3/2006

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

“When I first started taking courses on ‘cultural issues’ in the 1970’s, there was a predictable and exclusionary focus on ethnicity. Most conferences and workshops I attended utilized a panel format in which individuals from different ethnicities would speak about their particular ethnic groups. I clearly remember that the speakers would offer similar introductory statements and emphasize the limitations of their presentations. In fact, it was made resoundingly clear that each individual could only speak to his or her experience within a specific ethnic group or culture, and all speakers took great caution not to generalize. Inevitably, audience members left with a perception that they had been trained in cross-cultural sensitivity, when in fact they had been exposed to an extraordinarily narrow view of culture” (p. 4). …
Metagegevens
Titel
Eliana Gil and Athena A. Drewes (Eds), Cultural Issues in Play Therapy. The Guilford Press, New York, 2005
Auteur
Swati Roy
Publicatiedatum
01-06-2006
Gepubliceerd in
Journal of Child and Family Studies / Uitgave 3/2006
Print ISSN: 1062-1024
Elektronisch ISSN: 1573-2843
DOI
https://doi.org/10.1007/s10826-006-9059-4