Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-08-2006 | Ouderparticipatie

Elkaar verstaan

Wederzijdse communicatie tussen Marokkaanse ouders en school

Auteur: Conny ten Brinke-van der Graaf

Gepubliceerd in: Vakblad Sociaal Werk | Uitgave 4/2006

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

Voor scholen is contact met ouders belangrijk om goed te kunnen functioneren. Voor ouders met een Marokkaanse achtergrond is de drempel van school echter hoog en verloopt het contact vaak moeizaam. Om goed contact te maken en te houden is het van belang dat mensen elkaar leren kennen. Dat betekent dichterbij elkaar komen, elkaar leren verstaan.
Literatuur
go back to reference Conny ten Brinke-van der Graaf (2006), Elkaar verstaan.Verwachtingen die Marokkaanse ouders en de school van elkaar hebben, wat betreft opvoedingstaken en betrokkenheid bij school. Afstudeeronderzoek voor de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, Hogeschool Leiden. Conny ten Brinke-van der Graaf (2006), Elkaar verstaan.Verwachtingen die Marokkaanse ouders en de school van elkaar hebben, wat betreft opvoedingstaken en betrokkenheid bij school. Afstudeeronderzoek voor de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, Hogeschool Leiden.
go back to reference Nederlandse Vereniging van Maatschappelijk Werkers (NVMW), Functieomschrijving schoolmaatschappelijk werk. Nederlandse Vereniging van Maatschappelijk Werkers (NVMW), Functieomschrijving schoolmaatschappelijk werk.
Metagegevens
Titel
Elkaar verstaan
Wederzijdse communicatie tussen Marokkaanse ouders en school
Auteur
Conny ten Brinke-van der Graaf
Publicatiedatum
01-08-2006
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Vakblad Sociaal Werk / Uitgave 4/2006
Print ISSN: 2468-7456
Elektronisch ISSN: 2468-7464
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03070704