Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2002 | OriginalPaper | Hoofdstuk

6. Empathie, waardering en kritiek

Auteur : Gerdi Buit

Gepubliceerd in: Aanvullen of aanvallen?

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Gebrek aan respect en empathie betekent ook gebrek aan contact tussen mensen. Contact kan alleen ontstaan als je naar elkaar wilt luisteren, als je probeert te begrijpen wat de ander je vertelt en precies bedoelt, als je je wilt inleven in de gevoelens en situatie van een ander en respect hebt voor zijn manier van denken of doen. Bij contact vindt er een uitwisseling plaats waarbij je allebei jezelf kunt zijn en je je veilig voelt.
Metagegevens
Titel
Empathie, waardering en kritiek
Auteur
Gerdi Buit
Copyright
2002
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-0682-4_6