Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2021 | OriginalPaper | Hoofdstuk

14. Gezamenlijke sessies met kind en ouder

Traumagerichte module 8

Auteurs : Judith A. Cohen, Anthony P. Mannarino, Esther Deblinger

Gepubliceerd in: Behandeling van trauma bij kinderen en adolescenten

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Het TF-CBT-model voorziet ook in gezamenlijke sessies waarin het kind en de ouder samen met de therapeut voorlichtingsmateriaal doornemen, het traumaverhaal van het kind lezen en opener met elkaar proberen te communiceren. Deze sessies zijn bedoeld om ouder en kind de gelegenheid te geven samen vaardigheden te oefenen, wat hun onderlinge relatie ten goede komt, en te bevorderen dat het kind zich langzaam maar zeker steeds beter op zijn of haar gemak voelt als het rechtstreeks met de ouder over de traumatische ervaring praat of eventuele andere problemen bespreekt waar het kind (of de ouder) iets aan wil doen. Gezamenlijke sessies moeten zorgvuldig worden gestructureerd en ouders moeten zeer goed voorbereid zijn. Dit vergroot de kans dat de in deze sessies optredende interacties tussen ouder en kind als veilig, vruchtbaar en positief worden ervaren.
Metagegevens
Titel
Gezamenlijke sessies met kind en ouder
Auteurs
Judith A. Cohen
Anthony P. Mannarino
Esther Deblinger
Copyright
2021
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2594-8_14