Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-09-2014 | Psychobellettrie

Gezinstekening

Auteur: Frits Boer

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 3/2014

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De eerste bladzijde van Judith Vanistendaels graphic novel Toen David zijn stem verloor laat een getekend genogram zien. Elke psychotherapeut ziet in een oogopslag dat hoofdpersoon David twee dochters heeft: de volwassen Miriam uit een eerdere relatie en de nog jonge Tamar. Het boek vervolgt met een reeks tekeningen waarin een arts vaardig een doorsnede schetst van hoofd en hals, om uit te leggen waar zich neusholte, luchtpijp, slokdarm en strottenhoofd bevinden. Dan tekent de dokter een zwart vlekje boven het strottenhoofd: zo vertelt hij David dat deze daar een kwaadaardige tumor heeft. Hierop verliest David even het contact met de omgeving. Als de dokter hem heeft teruggehaald, is zijn eerste vraag: “En Tamar? Wat gebeurt er met Tamar? Ze is nog maar 8.”
Literatuur
go back to reference Vanistendael J. (2012). Toen David zijn stem verloor. Amsterdam: Oog & Blik/De Bezige Bij. Vanistendael J. (2012). Toen David zijn stem verloor. Amsterdam: Oog & Blik/De Bezige Bij.
Metagegevens
Titel
Gezinstekening
Auteur
Frits Boer
Publicatiedatum
01-09-2014
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 3/2014
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/s12454-014-0039-3