Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-03-2008 | Beroepsuitoefening

Goed patiëntschap

Meer verantwoordelijkheid voor de patiënt

Auteur: W. J. Admiraal

Gepubliceerd in: Tandartspraktijk | Uitgave 3/2008

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Onder bovenstaande veelbelovende titel verscheen een ‘Signalement’ van de Raad voor de Volksgezondheid en Zorg (RVZ). De reden is duidelijk: sinds de jaren zeventig staan de réchten van de patiënt zo in het centrum van de belangstelling, dat de verantwoordelijkheden en verplichtingen wat in de schaduw zijn gebleven. In het kader van de doorstijgende kosten van de gezondheidszorg dient hieraan aandacht geschonken te worden. Het al dertig jaar onbesproken gelaten precaire onderwerp moet maatschappelijk worden gekneed om rijp te worden voor consumptie. De patiënt is eindgebruiker. Hij zal ook zíjn verantwoordelijkheden moeten nemen.
Metagegevens
Titel
Goed patiëntschap
Meer verantwoordelijkheid voor de patiënt
Auteur
W. J. Admiraal
Publicatiedatum
01-03-2008
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Tandartspraktijk / Uitgave 3/2008
Print ISSN: 0167-1685
Elektronisch ISSN: 1875-6808
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03077664