Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-12-2003 | Artikelen

Grensverleggende multidisciplinaire samenwerking

Inleiding

Auteurs: Prof.dr. P. J. M. Helders, Dr. R. J. B. Sakkers

Gepubliceerd in: Tijdschrift voor Kindergeneeskunde | Uitgave 1/2003

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Wetenschappelijke activiteiten zijn veelal kennisverrijkend en grensverleggend. De implementatie van de uitkomsten van onderzoek leidt in de patiëntenzorg tot een toename van differentiatie in diagnostiek en behandeling. Gevolg hiervan is de ontwikkeling en acceptatie van subspecialisaties binnen de verschillende hoofdvakken. In de patiëntenzorg bij kinderen betekent dit bij complexere problematiek een toename van specialisten rond een kind en ouders, met de noodzaak tot intensievere intercollegiale communicatie. Binnen een multidisciplinair samenwerkingsverband is deze communicatie vaak optimaal en leidt deze ook nog eens tot een meer veelzijdige ontwikkeling van de individuele subspecialist. Nederland is een van de landen dat vooroploopt op het gebied van multidisciplinaire patiëntenzorg.
Metagegevens
Titel
Grensverleggende multidisciplinaire samenwerking
Inleiding
Auteurs
Prof.dr. P. J. M. Helders
Dr. R. J. B. Sakkers
Publicatiedatum
01-12-2003
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Tijdschrift voor Kindergeneeskunde / Uitgave 1/2003
Print ISSN: 0376-7442
Elektronisch ISSN: 1875-6840
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03061465