Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2021 | OriginalPaper | Hoofdstuk

16. Groepsgewijze toepassing van traumagerichte modules

Auteurs : Judith A. Cohen, Anthony P. Mannarino, Esther Deblinger

Gepubliceerd in: Behandeling van trauma bij kinderen en adolescenten

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Uit gecontroleerde trials komt naar voren dat groepstherapie kinderen op een effectieve manier kan helpen PTSS en andere traumasymptomen te boven te komen. Bovendien is er de laatste jaren steeds meer belangstelling voor en succesvol onderzoek naar de specifieke toepassing van groepsgewijze TF-CBT voor kinderen, adolescenten en hun niet-mishandelende en -misbruikende ouders, met name met het oog op verbetering van de toegankelijkheid en het bereik van de behandeling voor kinderen die er anders waarschijnlijk niet voor in aanmerking zouden komen. Voor veel scholen, vluchtelingenkampen en landen met weinig middelen om therapie voor getraumatiseerde kinderen te verzorgen kan groepsgewijze behandeling haalbaarder zijn dan individuele therapie. In dit hoofdstuk staat het bieden van TF-CBT in groepsverband centraal.
Metagegevens
Titel
Groepsgewijze toepassing van traumagerichte modules
Auteurs
Judith A. Cohen
Anthony P. Mannarino
Esther Deblinger
Copyright
2021
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2594-8_16