Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-03-2008 | Gezien en gelezen

Het behandelen van explosieve kinderen

De methode van het gezamenlijk problemen oplossen

Auteur:    

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 1/2008

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Het boek is een vervolg op Het explosieve kind. Greene beschrijft in dit tweede deel een methode om samen problemen op te lossen. Problemen die ontstaan als je kinderen moet opvoeden met zogenaamde korte lontjes. De basis van zijn aanpak is, dat deze kinderen vaak iets missen. Zo kan het zijn dat ze matig functionerende executieve functies hebben. Of dat hun taalverwerking niet optimaal verloopt. Soms is hun emotionele regulatie in de war, of zijn zij cognitief niet flexibel genoeg. Het kan ook zo zijn dat zij sociaal gewoon onvaardig zijn, met alle ellende van dien. Greene gaat ervan uit dat het goed is om te weten waar de eventuele tekorten van het snel exploderende kind liggen. Hij heeft een vragenlijst opgenomen. Een soort checklist die ouders en behandelaren kunnen gebruiken om eventuele tekortkomingen van het kind in kaart te kunnen brengen. Als je die eenmaal kent, dan kun je er verstandiger mee omgaan.
Metagegevens
Titel
Het behandelen van explosieve kinderen
De methode van het gezamenlijk problemen oplossen
Auteur
   
Publicatiedatum
01-03-2008
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 1/2008
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03076673