Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-06-2024 | Nascholing

Hoe overbrug je de communicatiekloof bij laaggeletterdheid of anderstaligheid?

Auteurs: Maria van den Muijsenbergh, Enny Das, Sandra van Dulmen

Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap | Uitgave 6/2024

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In een wereld waar 1 op de 3 patiënten worstelt met het begrijpen en toepassen van gezondheidsadviezen, is effectieve communicatie van cruciaal belang. Dit geldt niet alleen voor mensen die laaggeletterd zijn of mensen met een andere moedertaal, maar ook voor patiënten onder stressvolle omstandigheden. Dit artikel biedt concrete strategieën om begrijpelijke en cultuursensitieve communicatie te bevorderen, met aantoonbare positieve effecten op medicatiegebruik, leefstijladviezen en patiënttevredenheid. Van eenvoudig taalgebruik tot het gebruik van de terugvraagmethode en het inschakelen van tolken: deze praktische tips kunnen de kwaliteit van je medische consulten verrijken en het vertrouwen van je patiënten in zelfmanagement versterken.
Metagegevens
Titel
Hoe overbrug je de communicatiekloof bij laaggeletterdheid of anderstaligheid?
Auteurs
Maria van den Muijsenbergh
Enny Das
Sandra van Dulmen
Publicatiedatum
01-06-2024
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Huisarts en wetenschap / Uitgave 6/2024
Print ISSN: 0018-7070
Elektronisch ISSN: 1876-5912
DOI
https://doi.org/10.1007/s12445-024-2825-y