Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-11-2022 | jonge verpleegkundigen

Hoe voorkomen we dat beginnende collega’s uitvallen?

Auteurs: Sigrid Starremans, Iris van de Laar

Gepubliceerd in: Nursing | Uitgave 11/2022

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Een te hoge werkdruk en te weinig begeleiding en doorgroeimogelijkheden. Veel beginnende verpleegkundigen (overwegen om te) stoppen met het werk. Hoe komt dat, en hoe kunnen we dat voorkomen?
Literatuur
1.
go back to reference Kox JHAM, Roelofs, PDDM, Bakker, EJM et al. Uitval van studenten en startende verpleegkundigen: het SPRiNG onderzoek. Rotterdam: Kenniscentrum Zorginnovatie, 2020. Kox JHAM, Roelofs, PDDM, Bakker, EJM et al. Uitval van studenten en startende verpleegkundigen: het SPRiNG onderzoek. Rotterdam: Kenniscentrum Zorginnovatie, 2020.
2.
go back to reference Berends N. Hoe houd je jonge collega’s binnenboord? We vroegen het henzelf. In: Nursing, februari 2020. Berends N. Hoe houd je jonge collega’s binnenboord? We vroegen het henzelf. In: Nursing, februari 2020.
Metagegevens
Titel
Hoe voorkomen we dat beginnende collega’s uitvallen?
Auteurs
Sigrid Starremans
Iris van de Laar
Publicatiedatum
01-11-2022
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Nursing / Uitgave 11/2022
Print ISSN: 1381-5911
Elektronisch ISSN: 2468-1431
DOI
https://doi.org/10.1007/s41193-022-0137-9