Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-04-2019 | Kritisch bekeken

Hoe willen patiënten betrokken worden bij verpleegkundige overdracht?

Auteur: Guus Munten

Gepubliceerd in: TVZ - Verpleegkunde in praktijk en wetenschap | Uitgave 2/2019

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Voor verpleegkundigen is het overdragen van informatie naar de volgende dienst een dagelijks terugkerende activiteit. Je wilt immers dat je collega's weten wat er speelt, zodat de patiëntenzorg zo vlekkeloos mogelijk voortgezet kan worden. De wijze waarop deze overdracht verloopt, varieert per afdeling en organisatie, net als de rol die de patiënt daarbij heeft. Terwijl de overdracht voorheen een uitsluitend professionele verpleegkundige aangelegenheid was, waarbij over de patiënt werd gesproken, is het nu vanuit (een) persoons- en herstelgericht oogpunt logisch dat de patiënt daar een veel actievere rol in neemt. Dat sluit bovendien (mooi) aan bij de visie om eigen regie en gedeelde besluitvorming in de praktijk te bevorderen. …
Metagegevens
Titel
Hoe willen patiënten betrokken worden bij verpleegkundige overdracht?
Auteur
Guus Munten
Publicatiedatum
01-04-2019
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
TVZ - Verpleegkunde in praktijk en wetenschap / Uitgave 2/2019
Print ISSN: 1380-3425
Elektronisch ISSN: 2468-1342
DOI
https://doi.org/10.1007/s41184-019-0025-1