Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2002 | OriginalPaper | Hoofdstuk

INTERVISIE

Auteur : Frans Siegers

Gepubliceerd in: Handboek supervisiekunde

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Intervisie is een term die voor verschillende soorten collegiale activiteiten (Jagt & Rombout, 1992, 1993; Van Praag, 1993) en binnen verschillende kaders (Van Praag, 1987a) wordt gebruikt. Het is tevens een activiteit waarbij nogal eens begeleiding wordt gevraagd, vandaar het paradoxale verschijnsel begeleide intervisie en de opkomst van de intervisor (Jagt & Rombout, 1992; Siegers, 1995, 1999). Intervisie werd in de praktijk een containerbegrip (Zier, 1989). Jagt en Rombout deden onderzoek en brachten intervisie voor het eerst concreet in beeld. Zo’n situatie vraagt om verduidelijking van wat onder intervisie verstaan moet worden, vooral als het de bedoeling is het in een professioneel kader te plaatsen en verder te ontwikkelen. De vraag om duidelijkheid dringt te meer als er vaak begeleiding nodig is om intervisiegroepen op gang te krijgen. De intervisor, zoals de begeleider van een intervisiegroep wordt genoemd, zal ten minste toch zelf moeten weten wat intervisie inhoudt om een groep te kunnen helpen een intervisiegroep te worden.

Metagegevens
Titel
INTERVISIE
Auteur
Frans Siegers
Copyright
2002
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-9781-5_16