Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-06-2012 | Book Review

Kevin T. Kalikow: Kids on Meds: Up-To-Date Information About the Most Commonly Prescribed Psychiatric Medications

W. W. Norton & Company, New York, 2011, 411 pp

Auteur: Sandra E. James

Gepubliceerd in: Journal of Child and Family Studies | Uitgave 3/2012

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

The decision to use psychiatric medications in order to treat disorders such as ADHD, depression, anxiety, and bipolar disorder in children and adolescents is one that an increasing number of parents find themselves facing. Navigating an unfamiliar world full of medical terminology and conflicting views of benefits and risks is difficult at best; add to that an array of emotions and the desire to give a child every advantage to succeed in academic and social situations, and it can become overwhelming. Dr Kevin Kalikow’s book is an invaluable resource not only for parents of children who have been diagnosed with psychiatric disorders, but also for those who work with children in any capacity, including educators, health care workers, and day care providers. …
Metagegevens
Titel
Kevin T. Kalikow: Kids on Meds: Up-To-Date Information About the Most Commonly Prescribed Psychiatric Medications
W. W. Norton & Company, New York, 2011, 411 pp
Auteur
Sandra E. James
Publicatiedatum
01-06-2012
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Child and Family Studies / Uitgave 3/2012
Print ISSN: 1062-1024
Elektronisch ISSN: 1573-2843
DOI
https://doi.org/10.1007/s10826-011-9562-0