Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2023 | OriginalPaper | Hoofdstuk

10. Kinderprotocol – Sessie 7: Positieve metacognitie 1

Auteurs : Tamara Luijer, Sophie Francken

Gepubliceerd in: Metacognitieve therapie voor jongeren met een piekerstoornis

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In sessie 7 wordt een begin gemaakt met het uitdagen van positieve metacognities. Jongeren kunnen denken dat piekeren hen helpt om dingen in hun hoofd op een rijtje te krijgen of te voorkomen dat er nare dingen zullen gebeuren, wat in deze sessie zal worden uitgedaagd. Er wordt gestart met het ‘wat als’-experiment, om de jongere te laten inzien dat het piekeren problemen vaak overdrijft en niet tot realistische verwachtingen leidt. Daarna zal de jongere een piekerscript opstellen om de metacognitie verder uit te dagen, welke de jongere thuis verder invult. De jongere houdt daarnaast weer een piekerregistratie bij.
Metagegevens
Titel
Kinderprotocol – Sessie 7: Positieve metacognitie 1
Auteurs
Tamara Luijer
Sophie Francken
Copyright
2023
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2915-1_10