Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2013 | OriginalPaper | Hoofdstuk

7. Klassikale CRM-training, een voorbeeld van de Intensive Care

Auteurs : Ralph So, Peter Kemper

Gepubliceerd in: Medisch teamwork

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Inleiding

In de luchtvaartindustrie en medische wereld bestaat geen vastomlijnd kader hoe een CRM-training wordt gegeven. Trainingen kunnen varieren in duur, inhoud, doelstelling en doelgroep. In hoofdzaak kan er een splitsing gemaakt worden tussen klassikale en simulatietraining. Dit hoofdstuk richt zich op de klassikale training, terwijl het volgende hoofdstuk de simulatie zal behandelen. In dit hoofdstuk wordt eerst in het algemeen ingegaan op de opbouw van een klassikale training. Daarna worden de ervaringen met deze training op een afdeling Intensive Care besproken.
Literatuur
go back to reference Pronovost P, Weast B, Rosenstein B, et al. Implementing and validating a comprehensive unit-based safety program. J Pat Safety. 2005; 1(1):33–40.CrossRef Pronovost P, Weast B, Rosenstein B, et al. Implementing and validating a comprehensive unit-based safety program. J Pat Safety. 2005; 1(1):33–40.CrossRef
go back to reference Smits M, Christiaans-Dingelhoff I, Wagner C, Wal G, Groenewegen PP. The psychometric properties of the ‘Hospital Survey on Patient Safety Culture’ in Dutch hospitals. BMC Health Serv Res. 2008; 8:230–8.CrossRef Smits M, Christiaans-Dingelhoff I, Wagner C, Wal G, Groenewegen PP. The psychometric properties of the ‘Hospital Survey on Patient Safety Culture’ in Dutch hospitals. BMC Health Serv Res. 2008; 8:230–8.CrossRef
go back to reference Van Dyck C, Frese M, Baer M, Sonnentag S: Organizational error management culture and its impact on performance: A two-study replication. J Appl Psychol. 2005; 90:1228–40.CrossRef Van Dyck C, Frese M, Baer M, Sonnentag S: Organizational error management culture and its impact on performance: A two-study replication. J Appl Psychol. 2005; 90:1228–40.CrossRef
go back to reference Flin R, O’Conner P, Crichton M. Training methods for non-technical skills. In: Safety at the sharp end: A guide to non-technical skills. Surrey: Ashgate Publishing Limited 2008; 243-67. Flin R, O’Conner P, Crichton M. Training methods for non-technical skills. In: Safety at the sharp end: A guide to non-technical skills. Surrey: Ashgate Publishing Limited 2008; 243-67.
Metagegevens
Titel
Klassikale CRM-training CRM-training klassikaal , een voorbeeld van de Intensive Care
Auteurs
Ralph So
Peter Kemper
Copyright
2013
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-9898-0_7