Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-10-2016

Laagdrempelige opvoedondersteuning: succesvolle voorbeelden

Auteurs: C. M. Tunzi, K. R. van der Veen

Gepubliceerd in: JGZ Tijdschrift voor jeugdgezondheidszorg | Uitgave 5/2016

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Veel migrantengezinnen hebben behoefte aan ondersteuning bij het opvoeden van hun kinderen. Reguliere hulpverlening, bijvoorbeeld vanuit een sociaal wijkteam, weet deze gezinnen vaak niet te bereiken. Migrantenouders willen de indruk vermijden dat er problemen in de opvoeding zijn en dat er hulp nodig is.
Stichting Onderwijs Voorrang Eemland (SOVEE), een regionale organisatie die zich richt op het versterken van kansen van kinderen, heeft een aantal interventies ontwikkeld die goed aansluiten bij de behoefte van migrantengezinnen. We bespreken drie vormen van laagdrempelige opvoedondersteuning, zoals wij die in de praktijk aanbieden.
Literatuur
1.
go back to reference Laane K. Opvoedpartyspel – MultiCulti. Utrecht: Lunamare; 2012. Laane K. Opvoedpartyspel – MultiCulti. Utrecht: Lunamare; 2012.
Metagegevens
Titel
Laagdrempelige opvoedondersteuning: succesvolle voorbeelden
Auteurs
C. M. Tunzi
K. R. van der Veen
Publicatiedatum
01-10-2016
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
JGZ Tijdschrift voor jeugdgezondheidszorg / Uitgave 5/2016
Print ISSN: 1567-8644
Elektronisch ISSN: 1876-598X
DOI
https://doi.org/10.1007/s12452-016-0079-1