Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-03-2009 | Forum

Marketingtechnieken in zorg en preventie: een tussenstand

Auteur: Jolanda Mathijssen

Gepubliceerd in: TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen | Uitgave 3/2009

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Anders dan de titel deed vermoeden ging het tijdens de Tranzo zorgsalon in november 2009 vooral over marketing in de zorg en nauwelijks over preventie. Eén van de belangrijkste conclusies was dat er al wel veel gaande is, maar dat het moeilijk vast te stellen is wat er precies plaats vindt. Quotes als: ‘Het proces is gaande, maar vooral aan de rand’ en ‘Als totale organisatie is het bijna nog niemand gelukt’, geven meteen aan hoe complex marketing in de zorg is. In een artikel van het NRC Handelsblad van 10 januari jongstleden wordt dit als volgt verwoord: ‘De zorgsector is log, traditioneel en bureaucratisch. Daarom werden de eerste veranderingen van de marktwerking vorig jaar pas zichtbaar’.
Sjors van Leeuwen, directeur van Indora Managementadvies en partner Klantfoqus (samenwerkingsverband van specialisten in klantgericht ondernemen) en Eric Barends (projectleider strategieontwikkeling Onze Lieve Vrouwe Gasthuis) presenteren hun visie op marketing in de zorg.
Metagegevens
Titel
Marketingtechnieken in zorg en preventie: een tussenstand
Auteur
Jolanda Mathijssen
Publicatiedatum
01-03-2009
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
TSG - Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen / Uitgave 3/2009
Print ISSN: 1388-7491
Elektronisch ISSN: 1876-8776
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03082188