Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-06-2010 | WWW

NJI BRENGT SOCIAAL ADAPTIEF VERMOGEN BETER IN BEELD

Auteur: Bohn Stafleu van Loghum

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 2/2010

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Telkens werkt het Nederlands Jeugdinstituut op URLnji.nl haar databases bij. Zo vermeldt men nu ook een instrument voor beoordeling van iemands mogelijkheden tot sociale aanpassing, de Beoordeling Sociaal Aanpassingsvermogen (BSA). Op aanvraag worden de kind- en adolescentversie in PDF-bestand per e-mail verstuurd. De BSA kan door leerkrachten of hulpverleners na een of meerdere gesprekken worden ingevuld. Het gaat om een lijst met 18 vragen die qua inhoud verschillende aspecten van sociaal aanpassingsvermogen meenemen. De lijst beschikt volgens de bijgevoegde handleiding over goede voorspellende waarde. Voor indicatiestelling zijn overigens meer gegevens nodig dan de vragenlijst genereert, waaronder IQ-scores, gegevens over het functioneren op school en draagkracht en -last. …
Metagegevens
Titel
NJI BRENGT SOCIAAL ADAPTIEF VERMOGEN BETER IN BEELD
Auteur
Bohn Stafleu van Loghum
Publicatiedatum
01-06-2010
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 2/2010
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/s12454-010-0025-3