Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-04-2023 | Uit de media

Normaliseren

Auteur: Astrid Van de Weijenberg

Gepubliceerd in: KinderopvangTotaal Management | Uitgave 2/2023

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Normaliseren is het toverwoord van deze tijd. Het wil zeggen dat we niet voor ieder probleem een therapeut in moeten schakelen. Soms horen kwesties gewoon bij de opvoeding. Je leest het bijvoorbeeld in gezondheidsvisies van GGD'en. Het is ook het mantra van de Hervormingsagenda Jeugd. Voormalig kinderpsycholoog en jeugdzorgambassadeur Peter Dijkshoorn zei het in de Volkskrant (24 januari): 'Niet meteen iets doen maar eerst luisteren, maakt de jeugdzorg beter. Jongeren hebben nauwelijks baat bij te snel voorgeschreven behandelingen en interventies.' Dat blijkt uit het recente onderzoek 'Betrek mij gewoon'. De titel slaat op een van de andere conclusies, namelijk dat we slecht in staat zijn goed te luisteren naar ouders en kinderen. Emeritus-hoogleraar Micha de Winter reageert daarop en waarschuwt ook al voor te veel psychologiseren en etiketteren (Volkskrant, 11 februari). …
Metagegevens
Titel
Normaliseren
Auteur
Astrid Van de Weijenberg
Publicatiedatum
01-04-2023
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
KinderopvangTotaal Management / Uitgave 2/2023
Print ISSN: 3050-6646
Elektronisch ISSN: 3050-8320
DOI
https://doi.org/10.1007/s41190-023-1681-5