Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-09-2003 | Journaal

Onderzoek naar dienstenstructuren is van matige kwaliteit

Auteur:    

Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap | Uitgave 9/2003

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Telefonische triage en grote dienstenstructuren verminderen de werklast van de dokter vermoedelijk wel, maar de tevredenheid van patiënten neemt vrijwel altijd af. Drie Australische onderzoekers deden een systematische review over de effecten van de verschillende vormen van acute zorg buiten kantooruren op de werklast, de kwaliteit van de zorg en de tevredenheid van patiënt en huisarts.
Voetnoten
1
Leibowitz R, et al. A systematic review of the effect of different models of after-hours primary medical care services on clinical outcome, medical workload, and patient en GP satisfaction. Fam Practice 2003;20:311-7
 
2
De Huisarts in Nederland, special, mei 2003.
 
Metagegevens
Titel
Onderzoek naar dienstenstructuren is van matige kwaliteit
Auteur
   
Publicatiedatum
01-09-2003
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Huisarts en wetenschap / Uitgave 9/2003
Print ISSN: 0018-7070
Elektronisch ISSN: 1876-5912
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03083325