Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-03-2015

Online advies: ouders echt geholpen?

Auteur: Prof. em. dr. Juliaan Van Acker

Gepubliceerd in: Jeugdbeleid | Uitgave 1/2015

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De meeste problemen gaan vanzelf over, zo stelt Juliaan Van Acker. Het is van belang dat, als ouders bepaalde opvoedingsproblemen nauwelijks meer de baas kunnen, zij tijdig juist advies krijgen hoe te handelen. Ouders online advies geven is daarvoor een adequaat instrument. Bij de adviezen worden drie principes gehanteerd.
Op de vraag of ouders zich goed geholpen voelen door het online advies, geven zij daarvoor gemiddeld een 8,4. Een nuchtere aanpak, gebaseerd op feiten en concrete dagelijkse gebeurtenissen, maakt het ouders en vaak ook leerkrachten mogelijk enige afstand van de problemen te nemen.
Natuurlijk kunnen niet alle problemen zo makkelijk opgelost worden, er blijven uitzonderingen bestaan. Maar online adviezen werken goed bij veel opvoedingsproblemen. Belangrijk is een andere grondhouding ten aanzien van opvoedingsproblemen, een houding die het best wordt weergegeven door het adagium ‘vergeven en vergeten’.
Metagegevens
Titel
Online advies: ouders echt geholpen?
Auteur
Prof. em. dr. Juliaan Van Acker
Publicatiedatum
01-03-2015
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Jeugdbeleid / Uitgave 1/2015
Print ISSN: 1873-9482
Elektronisch ISSN: 1876-6056
DOI
https://doi.org/10.1007/s12451-015-0069-3