Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-06-2010 | frictie

Oom Dagobert

Auteur: Anneke eenhoorn

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 2/2010

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Vanaf januari 2008 moest iedereen in de ggz aan de slag met de DBC’s. Voordat het systeem werd ingevoerd, was er heel veel gemopper over. Na de invoering werd het gemor er niet minder op. Iedereen kon wel iets bedenken, waarom een dergelijk registratiesysteem niet functioneel zou kunnen zijn. Zo was er de klacht dat het ingevoerde systeem erg veel tijd zou gaan kosten om secuur genoeg in te kunnen vullen. Al het werk aan administreren zou ten koste gaan van de daadwerkelijke zorg voor de klanten. Ook werd er gemopperd over het zien van klanten als eenheden van geld en was men bang voor een overdiagnosticering, alleen maar om meer geld te kunnen genereren per klant. Bovendien waren veel behandelaren boos dat er te weinig was nagedacht over wat al die diagnoses voor effect zouden hebben op de kinderen waar het over ging en hun ouders. Daarnaast begrepen diverse werkers in het ggz-veld niet hoe een dergelijk systeem de kwaliteit van diagnostiek en behandeling zou kunnen verbeteren. …
Metagegevens
Titel
Oom Dagobert
Auteur
Anneke eenhoorn
Publicatiedatum
01-06-2010
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 2/2010
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/s12454-010-0022-6