Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-04-2019 | Onderwijs

Perspectieven van mensen staan radicaal centraal

Auteurs: Paulien Taken, Saskia Weijzen, Wenne Bergman

Gepubliceerd in: Vakblad Sociaal Werk | Uitgave 2/2019

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In Nijmegen ontwikkelden Bindkracht10 en Sterker sociaal werk, twee grote welzijnsinstellingen, samen met het Social Workonderwijs van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen een ‘leerlab’. Het was bedoeld als sociale leerinterventie voor ‘collectief en preventief werken’. En zo kwamen mensen met heel verschillende achtergronden samen om ouderen met een migratieachtergrond te betrekken bij de wijk en andersom.
Literatuur
go back to reference Bergvall-Kåreborn, B., & Ståhlbröst, A. (2009). Living Lab: an open and citizen-centric approach for innovation. International Journal of Innovation and Regional Development, 1(4), 356-370. Bergvall-Kåreborn, B., & Ståhlbröst, A. (2009). Living Lab: an open and citizen-centric approach for innovation. International Journal of Innovation and Regional Development, 1(4), 356-370.
go back to reference Brown, T. (2009). Change by design. HarperCollins Publishers, Hammersmith. Brown, T. (2009). Change by design. HarperCollins Publishers, Hammersmith.
go back to reference Poelmann, M. (2015). Design-based learning in een kunsteducatieve context (Masterthesis). Fontys Master Kunsteducatie, Tilburg. Poelmann, M. (2015). Design-based learning in een kunsteducatieve context (Masterthesis). Fontys Master Kunsteducatie, Tilburg.
go back to reference Van Regenmortel, T. (2011). Lexicon van empowerment (pp. 1-47). Marie Kamphuis Stichting. Van Regenmortel, T. (2011). Lexicon van empowerment (pp. 1-47). Marie Kamphuis Stichting.
Metagegevens
Titel
Perspectieven van mensen staan radicaal centraal
Auteurs
Paulien Taken
Saskia Weijzen
Wenne Bergman
Publicatiedatum
01-04-2019
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Vakblad Sociaal Werk / Uitgave 2/2019
Print ISSN: 2468-7456
Elektronisch ISSN: 2468-7464
DOI
https://doi.org/10.1007/s12459-019-0019-7