Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-04-2021 | Voorwoord EBP

REDACTIONEEL

Auteurs: Anne Eskes, Catharina Van Oostveen

Gepubliceerd in: TVZ - Verpleegkunde in praktijk en wetenschap | Uitgave 2/2021

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Safety-II wordt gezien als dé manier om samen met zorgprofessionals te leren hoe zij hun aanpassingsvermogen kunnen vergroten om fouten en onveilige situaties te voorkomen. Door te kijken naar processen die in de praktijk goed gaan én daarvan te leren, kun je fouten vermijden. Vanuit het ministerie van VWS zijn projecten als Tijd voor Verbinding gestart om samen met zorgverleners - ondersteund met wetenschappelijk onderzoek - het Safety-II-denken te implementeren in de zieken- huispraktijk. Het veiligheidsmanagement hier is nu nog vooral gefocust op het 'oude' veiligheidsdenken Safety-I: leren en analyseren van fouten. Dit kent beperkingen, want er wordt hoofdzakelijk gekeken naar het falen van voorspelbare processen. Omdat de praktijk complex en onvoorspelbaar is, sluiten verbeterinitiatieven hier niet altijd op aan. Ook zorgt de focus op falen soms voor een onveilige cultuur en krijgen successen weinig aandacht. …
Metagegevens
Titel
REDACTIONEEL
Auteurs
Anne Eskes
Catharina Van Oostveen
Publicatiedatum
01-04-2021
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
TVZ - Verpleegkunde in praktijk en wetenschap / Uitgave 2/2021
Print ISSN: 1380-3425
Elektronisch ISSN: 2468-1342
DOI
https://doi.org/10.1007/s41184-021-0927-6