Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2023 | OriginalPaper | Hoofdstuk

2. Reflectievormen

Auteur : Nicolien van Halem

Gepubliceerd in: Reflectie en intervisie door verpleegkundigen

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In dit hoofdstuk vind je, op alfabet, een waaier aan individuele en groepsgerichte reflectievormen. Je vindt uitleg over wat de vorm inhoudt en hoe je die kunt gebruiken. De meeste vormen kun je gebruiken om een gestructureerd reflectieverslag te schrijven. Op de bijbehorende website vind je verschillende werkbladen om te printen en in te vullen. De variatie in reflectievormen zorgt ervoor dat er voor verschillende momenten iets voorhanden is: oppervlakkig of diepgaand, vrolijk of serieus. Een combinatie maken van de diverse reflectievormen staat je natuurlijk vrij. Per vorm is de uitvoeringstijd met een zandloper in tijdblokjes van twintig minuten aangeduid.
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
go back to reference Bijkerk, L., & Van der Heide, W. (2006). Het gaat steeds beter. Bohn Stafleu van Loghum. Bijkerk, L., & Van der Heide, W. (2006). Het gaat steeds beter. Bohn Stafleu van Loghum.
go back to reference Dirkse-Hulscher, S., & Talen, A. (2016). Het Groot werkvormenboek. Boom uitgevers. Dirkse-Hulscher, S., & Talen, A. (2016). Het Groot werkvormenboek. Boom uitgevers.
go back to reference Geenen, M. J. (2017). Reflecteren, leren van je ervaring als professional. Uitgeverij Coutinho. Geenen, M. J. (2017). Reflecteren, leren van je ervaring als professional. Uitgeverij Coutinho.
go back to reference Keijsers, G. P. J., Van Minnen, A., Verbraak, M., Hoogduin, C. A. L., & Emmelkamp, P. (2017). Protocollaire behandelingen voor volwassenen met psychische klachten. Boom uitgevers. Keijsers, G. P. J., Van Minnen, A., Verbraak, M., Hoogduin, C. A. L., & Emmelkamp, P. (2017). Protocollaire behandelingen voor volwassenen met psychische klachten. Boom uitgevers.
go back to reference Korthagen, F., & Nuijten, E. (2015). Reflectieoefening in Diepgaand, duurzaam en doorwerkend in gedrag. In TPP. Korthagen, F., & Nuijten, E. (2015). Reflectieoefening in Diepgaand, duurzaam en doorwerkend in gedrag. In TPP.
go back to reference Mulder, A.E., Hagen H.D.L., Voors, W.H. (2010). Oefeningenboek voor groepen. Bohn Stafleu van Loghum. Mulder, A.E., Hagen H.D.L., Voors, W.H. (2010). Oefeningenboek voor groepen. Bohn Stafleu van Loghum.
go back to reference Rolfe, G., Jasper, M., & Freshwater, D. (2010). Critical reflection in practice (2nd ed.). Palgrave Macmillan. Rolfe, G., Jasper, M., & Freshwater, D. (2010). Critical reflection in practice (2nd ed.). Palgrave Macmillan.
go back to reference Schwartz, S. H. (1992). Universals in the content and structure of values: Theoretical advances and empirical tests in 20 countries. In M. Zanna (Ed.), Advances in experimental social psychology (pp. 1–65). Academic Press. Schwartz, S. H. (1992). Universals in the content and structure of values: Theoretical advances and empirical tests in 20 countries. In M. Zanna (Ed.), Advances in experimental social psychology (pp. 1–65). Academic Press.
go back to reference Van Halem, N., & Müller, I. (2013). Handboek studievaardigheden voor het hbo. Bohn Stafleu van Loghum. Van Halem, N., & Müller, I. (2013). Handboek studievaardigheden voor het hbo. Bohn Stafleu van Loghum.
go back to reference Whitmore, J. (2018). Succesvol coachen. Coachend leiden voor betere prestaties van individu en team. Boom uitgevers. Whitmore, J. (2018). Succesvol coachen. Coachend leiden voor betere prestaties van individu en team. Boom uitgevers.
Metagegevens
Titel
Reflectievormen
Auteur
Nicolien van Halem
Copyright
2023
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2934-2_2