Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

19-08-2016

Samen de schouders eronder

Samenwerken rondom pleegzorgplaatsingen

Auteurs: Dr. Jack de Swart, Daphne Roelofs, MSc, Drs. Eric Lieben

Gepubliceerd in: Jeugdbeleid | Uitgave 3/2016

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In het kader van een door Kinderpostzegels gefinancierd project heeft in het afgelopen jaar het lectoraat Sturing in de jeugdzorg van Windesheim in samenwerking met Trias Groep ruim 70 interviews afgenomen met verschillende direct betrokkenen bij pleegzorgplaatsingen. Dit betreft zowel professionals als ouders, pleegouders en pleegkinderen. Bovendien zijn er drie bijeenkomsten georganiseerd met een expertgroep bestaande uit vertegenwoordigers van verschillende landelijke en regionale organisaties zoals Be4you2, NVP, pleegouderraad, cliëntenraad, jongerenraad, pleeggrootouders (SBPN), jeugdbescherming en pleegzorgaanbieders. Het project is gericht op beter samenwerken rondom pleegzorgplaatsingen en het (beter) benutten van sociale netwerken van kinderen, ouders en pleegouders om de plaatsing meer succesvol te laten verlopen.
Metagegevens
Titel
Samen de schouders eronder
Samenwerken rondom pleegzorgplaatsingen
Auteurs
Dr. Jack de Swart
Daphne Roelofs, MSc
Drs. Eric Lieben
Publicatiedatum
19-08-2016
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Jeugdbeleid / Uitgave 3/2016
Print ISSN: 1873-9482
Elektronisch ISSN: 1876-6056
DOI
https://doi.org/10.1007/s12451-016-0116-8