Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-05-2013

Summaries

Auteur: Bohn Stafleu van Loghum

Gepubliceerd in: Tijdschrift voor Psychotherapie | Uitgave 3/2013

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

  • Routine Process Monitoring (RPM) entails a standardized feedback system, using patient’s session-by-session scores on the Outcome Rating Scale (ORS) and the Session Rating Scale (SRS) as the input. The ORS taps the patient’s daily functioning, the SRS the quality of the therapeutic alliance as experienced by the patient. In this Dutch pilot study, two groups of personality-disordered patients were compared. Different from the control condition, patients in the RPM group completed the ORS and SRS on a session-by-session base and discussed their ORS and SRS ratings with their therapist. Patients’ score patterns on the Outcome Questionnaire (OQ-45) defined treatment efficacy. Compared to the control condition, treatment efficacy was found to be slightly superior in the RPM group. However, this difference did not reach statistical significance. No difference in drop-out rates was found between both groups. Some limitations of this pilot study are discussed. Replication studies using larger sample sizes are recommended.
Metagegevens
Titel
Summaries
Auteur
Bohn Stafleu van Loghum
Publicatiedatum
01-05-2013
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Tijdschrift voor Psychotherapie / Uitgave 3/2013
Print ISSN: 0165-1188
Elektronisch ISSN: 1876-5637
DOI
https://doi.org/10.1007/s12485-013-0031-7