Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-03-2014

Summaries

Auteur: Bohn Stafleu van Loghum

Gepubliceerd in: Tijdschrift voor Psychotherapie | Uitgave 2/2014

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In the case-study of Ali, the writers illustrate how a structural approach, using a model of self-states, provides treatment for patients suffering from complex trauma experiences. In a process of discovery, identification and ultimately increasing integration of different self-states, the patient slowly reclaims control of his affects. The exploration of the connection between these self-states and earlier trauma exposes pain and suffering. Developing compassion for oneself and mourning over the loss and pain one has endured is a vital element in letting go negative, self-destructive introjections that often inhibit the recovery of playfulness and joy in life. Compassionate acceptance of the patient and his self-states plays a key role in the therapeutic environment. When patient and therapist do not share the same cultural background, the notion of this difference and the wish to get to know the other without coercion or judgement, is a crucial part of this acceptance.
Metagegevens
Titel
Summaries
Auteur
Bohn Stafleu van Loghum
Publicatiedatum
01-03-2014
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Tijdschrift voor Psychotherapie / Uitgave 2/2014
Print ISSN: 0165-1188
Elektronisch ISSN: 1876-5637
DOI
https://doi.org/10.1007/s12485-014-0013-4