De lezer vindt in deze bijdrage wat supervisie is en hoe er gebruik van kan worden gemaakt door de huisarts, individueel of in een kleine groep. De geschiedenis van deze leervorm toont hoe deze van initiatieven in de jaren tachtig in de vorige eeuw uitgroeide tot een vast onderdeel in de beroepsopleidingen en dat er inmiddels in heel Nederland door het NHG geaccrediteerde supervisoren te vinden zijn. Supervisie is een leervorm waarbij ervaringen uit het werk van de beroepsbeoefenaar het uitgangspunt vormen en waarbij het leren gericht is op de persoon. Fragmenten uit sessies laten zien hoe nieuwe inzichten die zijn verworven in supervisie kunnen leiden tot nieuw gedrag of tot het maken van keuzes of het nemen van besluiten. Het doel van deze bijdrage is, dat de huisarts die zich oriënteert op leervormen die ontwikkeling en verdieping brengen in persoonlijk functioneren in het werk, genuanceerd wordt geïnformeerd over wat supervisie is en wat het beoogt. Ook komen aan de orde welke tijdsinvestering het vereist, wat het kan opleveren en waar supervisie te vinden is.