Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

30-03-2021 | Onderzoek

Telefonische triage bij acute thoracale klachten

Auteurs: Loes Wouters, Dorien Zwart, Daphne Erkelens, Marlies Huijsmans, Arno Hoes, Roger Damoiseaux, F. H. Rutten, E. de Groot

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Sinds 2011 gebruiken veel huisartsenposten de Nederlandse Triage Standaard (NTS) als beslishulp voor telefonische triage. Doordat het verhaal van de patiënt vaak niet in de starre structuur van de NTS te passen is, merken triagisten dat de NTS hun besluitvorming niet altijd optimaal ondersteunt. Willen we de triage verbeteren, dan zullen we meer inzicht moeten krijgen in het redeneren van triagisten en de manier waarop ze de NTS gebruiken.
Metagegevens
Titel
Telefonische triage bij acute thoracale klachten
Auteurs
Loes Wouters
Dorien Zwart
Daphne Erkelens
Marlies Huijsmans
Arno Hoes
Roger Damoiseaux
F. H. Rutten
E. de Groot
Publicatiedatum
30-03-2021
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/s12445-021-1108-0