Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-03-2008 | Opmerkelijk

Tests met een uitdaging

Auteur: Dr. Selma A. J. Ruiter

Gepubliceerd in: Kind en adolescent | Uitgave 1/2008

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Waarom is het materiaal van psychodiagnostische tests niet geschikt voor een belangrijke groep kinderen die deze tests moeten ondergaan? Orthopedagogen en ontwikkelingspsychologen testen kinderen met communicatieve en/of lichamelijke beperkingen met het bestaande testmateriaal, maar dit materiaal is vaak ontwikkeld voor kinderen zonder deze beperkingen. Hierdoor zijn testuitslagen bij voorbaat oneerlijk.
Literatuur
go back to reference Bayley, N. (1969). Bayley Scales of Infant Development. New York: Psychological Corporation. Bayley, N. (1969). Bayley Scales of Infant Development. New York: Psychological Corporation.
go back to reference Resing, W. C. M., Evers, A., Koomen, H. M. Y., Pameijer, N. K., & Bleichrodt, N. (2005). Indicatiestelling speciaal onderwijs en leerlinggebonden financiering: Condities en instrumentarium. Amsterdam: Boom Uitgeverij BV. Resing, W. C. M., Evers, A., Koomen, H. M. Y., Pameijer, N. K., & Bleichrodt, N. (2005). Indicatiestelling speciaal onderwijs en leerlinggebonden financiering: Condities en instrumentarium. Amsterdam: Boom Uitgeverij BV.
go back to reference Ruiter, S. A. J. (2007). The bsid-ii-nl for assessing children with specific impairments. Academisch proefschrift. Groningen: Stichting Kinderstudies. Ruiter, S. A. J. (2007). The bsid-ii-nl for assessing children with specific impairments. Academisch proefschrift. Groningen: Stichting Kinderstudies.
go back to reference Ruiter, S. A. J., Hoekstra, A. T., Van der Meulen, B. F., Lutje Spelberg, H. C., & Nakken, H. (2006). De niet-verbale versie van de BSID-II-NLTijdschrift voor Orthopedagogiek, 45, 406-413. Ruiter, S. A. J., Hoekstra, A. T., Van der Meulen, B. F., Lutje Spelberg, H. C., & Nakken, H. (2006). De niet-verbale versie van de BSID-II-NLTijdschrift voor Orthopedagogiek, 45, 406-413.
go back to reference Van der Meulen, B. F., Ruiter, S. A. J., Lutje Spelberg, H.C., & Smrkovský, M. (2002). Bayley Scales of Infant Development – Second Edition – Nederlandse versie. Amsterdam: Harcourt. Van der Meulen, B. F., Ruiter, S. A. J., Lutje Spelberg, H.C., & Smrkovský, M. (2002). Bayley Scales of Infant Development – Second Edition – Nederlandse versie. Amsterdam: Harcourt.
Metagegevens
Titel
Tests met een uitdaging
Auteur
Dr. Selma A. J. Ruiter
Publicatiedatum
01-03-2008
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind en adolescent / Uitgave 1/2008
Print ISSN: 0167-2436
Elektronisch ISSN: 1876-5998
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03076737