Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-07-2009 | Implementatie

Triage kan beter

Auteur:    

Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap | Uitgave 7/2009

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Uit het artikel van Derkx et al.1 blijkt dat assistenten bij triage op de huisartsenpost ongeveer de helft van de vragen bij de betreffende klacht, zoals staat aangegeven in de NHG-TelefoonWijzer, niet stelden. Bovendien sloten veel van hun vragen onvoldoende aan bij het stappenplan zoals dat in de TelefoonWijzer wordt aangegeven. Dat leidde er onder meer toe dat de triagist
Literatuur
1.
go back to reference Derkx HP, Rethans JJ, Maiburg BH, Winskens RAG, Muijtjens AM, van Rooij HG et al. De kwaliteit van telefonische triage op huisartsenposten. Huisarts Wet 2009;52:326-32. Derkx HP, Rethans JJ, Maiburg BH, Winskens RAG, Muijtjens AM, van Rooij HG et al. De kwaliteit van telefonische triage op huisartsenposten. Huisarts Wet 2009;52:326-32.
Metagegevens
Titel
Triage kan beter
Auteur
   
Publicatiedatum
01-07-2009
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Huisarts en wetenschap / Uitgave 7/2009
Print ISSN: 0018-7070
Elektronisch ISSN: 1876-5912
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03085672