Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-12-2007 | Op onderzoek

Triple P

Het Positief Pedagogisch Programma

Auteurs: Ireen de Graaf, Geraldien Blokland

Gepubliceerd in: Vakblad Sociaal Werk | Uitgave 6/2007

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstracte

Triple P wordt in Nederland steeds vaker ingezet om ouders te helpen met allerlei opvoedproblemen. Ook maatschappelijk werkers kunnen deze hulp aan ouders geven. Uit buitenlands onderzoek blijkt dat Triple P ouders helpt positiever op te voeden, waardoor gedragsproblemen bij kinderen uitblijven of in hevigheid afnemen. Het eerste Nederlandse onderzoek lijkt de internationale resultaten te ondersteunen.
Literatuur
go back to reference Debbaut, Y., H. Weekers & B. Van den Bruel (2005), ‘Het Australische Triple P (Positive Parenting Program). Een veelbelovend model voor opvoedingsondersteuning?’ In: Tijdschrift voor Welzijnswerk, jg. 29, nr. 272, p. 11. Debbaut, Y., H. Weekers & B. Van den Bruel (2005), ‘Het Australische Triple P (Positive Parenting Program). Een veelbelovend model voor opvoedingsondersteuning?’ In: Tijdschrift voor Welzijnswerk, jg. 29, nr. 272, p. 11.
go back to reference Blokland, G. (2007), ‘Triple P: Positief Pedagogisch Programma. Een veelbelovend model om psychosociale problematiek bij kinderen te voorkomen’ In: Praktijkboek Jeugd-gezondheidszorg, deel I–1.32, pagina 1-24. Maarssen: Reed Business information. Blokland, G. (2007), ‘Triple P: Positief Pedagogisch Programma. Een veelbelovend model om psychosociale problematiek bij kinderen te voorkomen’ In: Praktijkboek Jeugd-gezondheidszorg, deel I–1.32, pagina 1-24. Maarssen: Reed Business information.
go back to reference Graaf, I. de & E. Bohlmeijer (2006), Triple P: positief pedagogisch programma. Opvoedingsondersteuning ter preventie van (ernstige) gedragsproblemen bij kinderen. Proces-evaluatie. Utrecht: Trimbos-instituut. Graaf, I. de & E. Bohlmeijer (2006), Triple P: positief pedagogisch programma. Opvoedingsondersteuning ter preventie van (ernstige) gedragsproblemen bij kinderen. Proces-evaluatie. Utrecht: Trimbos-instituut.
Metagegevens
Titel
Triple P
Het Positief Pedagogisch Programma
Auteurs
Ireen de Graaf
Geraldien Blokland
Publicatiedatum
01-12-2007
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Vakblad Sociaal Werk / Uitgave 6/2007
Print ISSN: 2468-7456
Elektronisch ISSN: 2468-7464
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03070884

Andere artikelen Uitgave 6/2007

Het veld

  • Het veld

Open en respectvol

  • Religie en homoseksualiteit

Boekwerk

  • Boekwerk

Te jong

  • Klaar voor de start?