Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2007 | OriginalPaper | Hoofdstuk

22 ‘Verklaar dat eens nader’

Auteur : Gabriël Prinsenberg

Gepubliceerd in: De betekenis van levensverhalen

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Voor therapeuten en coaches behoort het luisteren naar levensverhalen tot de dagelijkse ingrediënten van hun werkzaamheden. Zij worden geacht hun cliënten daarbij op professionele wijze ter zijde te staan. In dit hoofdstuk wordt bekeken hoe een individuele coach de cliënt zo zorgvuldig mogelijk kan begeleiden met het vertellen van zijn levensverhaal.
Literatuur
go back to reference Carroll, Lewis (1982). De avonturen van Alice in Wonderland. Rotterdam: Uitgeverij Ad Donkers. Carroll, Lewis (1982). De avonturen van Alice in Wonderland. Rotterdam: Uitgeverij Ad Donkers.
go back to reference Duinkerken, G. (1986). Het diepte-interview. Amsterdam: Nederlandse Federatie Jeugden Jongerenwerk. Duinkerken, G. (1986). Het diepte-interview. Amsterdam: Nederlandse Federatie Jeugden Jongerenwerk.
go back to reference Griffin, J. (1987). The mirror of myth: Classical themes and variations. American Journal of Philosophy 108(4), 793–794. Griffin, J. (1987). The mirror of myth: Classical themes and variations. American Journal of Philosophy 108(4), 793–794.
go back to reference Kuiper, P. (1976). De mens en zijn verhaal. Amsterdam: Athenaeum Polak & van Gennep. Kuiper, P. (1976). De mens en zijn verhaal. Amsterdam: Athenaeum Polak & van Gennep.
go back to reference Nijk, A. (1978). De mythe van de zelfontplooiing. Amsterdam: Andragogie en filosofie. Nijk, A. (1978). De mythe van de zelfontplooiing. Amsterdam: Andragogie en filosofie.
go back to reference Prinsenberg, G. (2005). Biografisch leren en werken: Het levensverhaal in kaart brengen. Amsterdam: SWP. Prinsenberg, G. (2005). Biografisch leren en werken: Het levensverhaal in kaart brengen. Amsterdam: SWP.
Metagegevens
Titel
22 ‘Verklaar dat eens nader’
Auteur
Gabriël Prinsenberg
Copyright
2007
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-6400-8_30