Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2025 | OriginalPaper | Hoofdstuk

2. Algemene beschrijving GST mama’s

Auteurs : Esra Schuiling, Jeffrey Roelofs

Gepubliceerd in: Handleiding schematherapie voor ouders en het jonge kind

Uitgeverij: BSL Media & Learning

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In dit hoofdstuk wordt een algemene beschrijving van het protocol GST mama’s toegelicht. GST mama’s bestaat uit een combinatie van groepsbijeenkomsten, individuele gesprekken en partnerrelatiegesprekken. Het is gebaseerd op de schematherapie voor groepen van Farrell & Shaw bestaande uit cognitieve, ervaringsgerichte en gedragstechnieken verrijkt met experiëntiële technieken gericht op de ouder-kindrelatie geïnspireerd door de IMH-visie. De oefeningen in het GST mama’s protocol kunnen ook worden toegepast bij individuele schematherapiebehandelingen. Er wordt in dit hoofdstuk aandacht besteed aan de indicatiestelling, vormgeving en fasering van GST mama’s. Limited co-parenting als attitude van de therapeut wordt nader toegelicht. Het doel van GST mama’s is het vergroten van het ouderlijk reflectief vermogen en de gezonde-volwassen-kant van de ouder om sensitief te kunnen reageren op de behoeften van het kind.
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Metagegevens
Titel
Algemene beschrijving GST mama’s
Auteurs
Esra Schuiling
Jeffrey Roelofs
Copyright
2025
Uitgeverij
BSL Media & Learning
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-3126-0_2