Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-04-2009 | op onderzoek

Denken als één hoofd

Onderzoek naar interdisciplinair samenwerken in schoolverband

Auteur: Friedje Swart

Gepubliceerd in: Vakblad Sociaal Werk | Uitgave 2/2009

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Friedje Swart bekeek de samenwerking op drie Amsterdamse scholen. Hoe werken leerkrachten, intern begeleiders en schoolmaatschappelijk werkers samen bij kinderen met problemen thuis? Ze ontdekte dat de samenwerking vooral draait over wat en hoe, maar niet om waarom.
Literatuur
go back to reference Hendrix, H., Konings, J., Doesburg, J., Groot, M. de (2001), Functionele samenwerking. Werkboek voor samenwerkingsverbanden in de zorgsector. Baarn: Nelissen. Hendrix, H., Konings, J., Doesburg, J., Groot, M. de (2001), Functionele samenwerking. Werkboek voor samenwerkingsverbanden in de zorgsector. Baarn: Nelissen.
go back to reference Kessels, J. (1997), Socrates op de markt. Filosofie in bedrijf. Amsterdam: Boom. Kessels, J. (1997), Socrates op de markt. Filosofie in bedrijf. Amsterdam: Boom.
go back to reference Onstenk, J. (2005), Geïntegreerd pedagogisch leren handelen. Een uitdaging voor opleiding en professionalisering van leraren. Hogeschool INHolland. Onstenk, J. (2005), Geïntegreerd pedagogisch leren handelen. Een uitdaging voor opleiding en professionalisering van leraren. Hogeschool INHolland.
go back to reference Schön, D.A. (1983/2005), The reflective practitioner. How professionals think in action. Aldershot: Ashgate. Schön, D.A. (1983/2005), The reflective practitioner. How professionals think in action. Aldershot: Ashgate.
go back to reference Swart, F. (2008), Interdisciplinair samenwerken in schoolverband. Over samenwerking tussen leerkrachten, begeleiders van leerlingen en hulpverleners in basis- en voortgezet onderwijs. Amsterdam: Hogeschool INHolland. Swart, F. (2008), Interdisciplinair samenwerken in schoolverband. Over samenwerking tussen leerkrachten, begeleiders van leerlingen en hulpverleners in basis- en voortgezet onderwijs. Amsterdam: Hogeschool INHolland.
Metagegevens
Titel
Denken als één hoofd
Onderzoek naar interdisciplinair samenwerken in schoolverband
Auteur
Friedje Swart
Publicatiedatum
01-04-2009
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Vakblad Sociaal Werk / Uitgave 2/2009
Print ISSN: 2468-7456
Elektronisch ISSN: 2468-7464
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03088118