Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-04-2017 | Re-integratie

Diagnose-instrumenten als hulpmiddel voor klantmanagers bij gemeenten

Ervaringen onderzocht

Auteurs: Annejet Kerckhaert, Linda Dominguez Alvarez

Gepubliceerd in: Sociaal Bestek | Uitgave 2/2017

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In opdracht van Divosa onderzocht Ecorys ervaringen van klantmanagers met diagnose-instrumenten. Daar vloeiden de Werkwijzer Diagnose-instrumenten en het Advies Kompas uit voort. Wat zijn de meest gebruikte diagnose-instrumenten? Hoe ervaren klantmanagers deze? En wat zijn de randvoorwaarden om een diagnose-instrument in te zetten?
Voetnoten
1
Kemper, D.R., Visser, de, S.M., Engelen, M.W.H., Flapper, E. (2009). Naar de methodische diagnose: een onderzoek naar de werking van diagnose-instrumenten bij re-integratie. Research voor Beleid in opdracht van Raad voor Werk en Inkomen
 
3
Momenteel worden meerdere diagnose-instrumenten nieuw in het sociaal domein geïntroduceerd, maar deze worden nog niet allemaal breed toegepast. Om voldoende ervaringen van de klantmanagers in kaart te kunnen brengen, is besloten de instrumenten mee te nemen waar tenminste 5 gemeenten mee werken. Binnen deze gemeenten maken meerdere al dan niet alle klantmanagers gebruik van het diagnose-instrument.
 
Metagegevens
Titel
Diagnose-instrumenten als hulpmiddel voor klantmanagers bij gemeenten
Ervaringen onderzocht
Auteurs
Annejet Kerckhaert
Linda Dominguez Alvarez
Publicatiedatum
01-04-2017
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Sociaal Bestek / Uitgave 2/2017
Print ISSN: 0921-5344
Elektronisch ISSN: 2468-1377
DOI
https://doi.org/10.1007/s41196-017-0043-x