Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2025 | OriginalPaper | Hoofdstuk

4. Fase II: Ervaringsleren (groepsimaginaties, stoelentechnieken, rollenspellen)

Auteurs : Esra Schuiling, Jeffrey Roelofs

Gepubliceerd in: Handleiding schematherapie voor ouders en het jonge kind

Uitgeverij: BSL Media & Learning

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In dit hoofdstuk wordt de tweede en langste fase van de GST mama’s per sessie beschreven. In de tweede fase wordt voornamelijk gewerkt met de modi. De cliënten herkennen inmiddels hun verschillende modi. Middels experiëntiële oefeningen zoals imaginatie-oefeningen, stoelentechnieken, rollenspellen en ook door de interactie met de andere groepsleden worden zij zich bewust welke modi en vroegkinderlijke herinneringen worden getriggerd in het contact met hun kind(eren). Door middel van imaginaire rescripting worden leerervaringen vanuit het verleden bewerkt. De moeders leren door middel van imaginaties en huiswerkopdrachten te reflecteren over hun kind. Zij leren een voorstelling te maken over wat hun kind mogelijk zou kunnen denken, voelen en nodig hebben. Ook is er aandacht voor de partnerrelatie en het ouderschap.
Metagegevens
Titel
Fase II: Ervaringsleren (groepsimaginaties, stoelentechnieken, rollenspellen)
Auteurs
Esra Schuiling
Jeffrey Roelofs
Copyright
2025
Uitgeverij
BSL Media & Learning
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-3126-0_4