Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-09-2007 | Article

Geen psychische problemen maar onderwijsproblemen

Neem nu hoogbegaafdheid

Auteur: Wim Meijer

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 3/2007

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

Toen het onderwijs nog overzichtelijk was. Toen leerkrachten precies wisten wat ze met hun leerlingen wilden bereiken. Toen ouders tevreden waren over de manier waarop meesters en juffen met hun kinderen omgingen. Toen in elke klas enkele leerlingen voor spek en bonen meededen en één leerling de beste van de klas was. Toen leefden we in een andere maatschappij. Lager onderwijs was voor arbeiderskinderen eindonderwijs. Hooguit gevolgd door een paar jaar (meer) uitgebreid lager onderwijs: (m)ulo. Daarna een vak leren. Doorleren was gereserveerd voor kinderen van ‘burgers’ en elite, georganiseerd in een apart schooltype met een aansluitend vervolg. De hogere burgerschool (HBS) met een doorstroommogelijkheid naar hogere beroepsonderwijs en het gymnasium als voorbereiding op de universiteit.
Metagegevens
Titel
Geen psychische problemen maar onderwijsproblemen
Neem nu hoogbegaafdheid
Auteur
Wim Meijer
Publicatiedatum
01-09-2007
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 3/2007
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03059654